• 1403/04/06 - 07:06
  • - تعداد بازدید: 22
  • - تعداد بازدیدکننده: 22
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

برگزاری مراسم جشن غدیر در دانشگاه

مراسم جشن روز غدیر با حضور ریاست، اعضا هیات رئیسه، اساتید و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی لرستان صبح امروز در مسجد الغدیر ستاد دانشگاه برگزار شد.

مراسم جشن روز غدیر با حضور ریاست، اعضا هیات رئیسه، اساتید و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی لرستان صبح امروز در مسجد الغدیر ستاد دانشگاه برگزار شد.
در این مراسم دکتر دلفان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را مهم دانست و گفت: با حضور فعالانه خود در انتخابات روز جمعه شرکت کنید و با انتخاب فردی اصلح، سکان دولت را به کسی بسپارید که راه شهدای خدمت را در پیش بگیرد. زیرا در دولت سیزدهم روشی در پیش گرفته شد که داشت خوب جواب می داد و تحریم های دشمن را بی اثر می کرد.
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به افتتاح پروژه های عمرانی دانشگاه در دولت سیزدهم، گفت: ما ۱۱۲ پروژه ی مختلف بهداشتی و درمانی با ۱۶۷ هزار متر مربع را طی این مدت افتتاح کرده که در تاریخ دانشگاه بی سابقه است و اصلا قابل قیاس با گذشته نیست.
 وی افزود: غربالگری افراد جامعه، درمان رایگان افراد زیر ۷ سال در کشور، تکمیل بیش از ۴ هزار پروژه نیمه تمام بهداشتی و درمانی و افزایش۱۶ هزار تخت بیمارستانی، تنها بخشی از فعالیت های این دولت در نظام سلامت در سطح کشور بوده و در دیگر حوزه های نفتی، برق و صنعت، پتروشیمی، هوا و فضا و... نیز فعالیت های خوبی را شاهد هستیم.
 در ادامه حجت الاسلام درویشی مسئول نهاد فرهنگی سپاه ضمن تبریک عید غدیر، حول محور شخصیت امیر، جایگاه غدیر و انتخابات به ایراد سخن پرداخت.
 وی گفت: مظلوم در نزد حضرت علی (ع)  عزیز است و تا وقتی که حق او را از ظالم نگیرد؛ ساکت نمی نشیند.
 درویشی با بیان اینکه صراط المستقیم خود حضرت علی (ع) و راه، علی است؛ گفت: علی هادی امت است. علی نسبت هارون به موسی است. علی چشم پیغمبر است و انتخاب راه درست، همین صراط المستیم است.
 وی در مورد اوصاف حضرت علی (ع) از زبان پیامبر اکرم، بیان داشت: پیامبر فرموده اند؛ من شهر علمم و علی دروازه ی علم است. من خزینه ی علمم و علی کلید این خزینه است. این قرآن، قرآن صامت است و علی قرآن ناطق است.
 حجت الاسلام درویشی گفت: در شب معراج، خدا هر چیزی را که نیاز بشر بود به پیغمبر داد و پیامبر خاتم نیز همه را به حضرت علی آموخت.
 وی اظهار داشت: برای رسیدن به خدا، بدون پیمودن راه علی و بدون محبت به علی و اولاد علی، پیمودن این راه محال است.  
 وی گفت: اگر ایمان علی را در یک کفه و آسمان ها و زمین را در یک طرف قرار بدهند؛ باز ایمان علی سنگین و ارجع تر است.
 درویشی در پایان سخنانش گفت: برگزاری انتخابات پایه های نظام جمهوری اسلامی را محکم و استوارتر می کند.
 وی افزود: دولت ها در هر نظام و کشوری موثرند؛ در کشور ما نیز گاهی رئیس جمهوری می آید و کارها را خوب پیش می برد؛ و زمانی هم کسی می آید که کمتر کار می کند. لذا در موضوع انتخابات دو گفتمان در کشور ما حاکم است؛ یکی می گوید: به دشمن متوصل بشویم تا کمتر به مردم فشار وارد شود و دیگری معتقد است که باید در برابر دشمن ایستاد و مقاومت کرد. اما واقعیت امر این است که دشمن کوتاه بیا نیست.
 این گروه اعتقاد دارد که باید در میدان دیپلماسی حضوری فعال داشت و باید با تقویت محور مقاومت، در برابر دشمن ایستادگی کرد و راه حل مشکلات مردم، پناه آوردن به دشمن نیست و قدرت مند شدن در برابر دشمن، تنها راه مقابله با دشمن است.
 وی گفت: خنثی سازی تحریم ها، راهی جز بریدن از دشمن ندارد و باید قدرتمند بود تا تحریم ها شکسته شوند. باید واقعیت ها نیز دیده شوند و سوابق افراد را بررسی کرد و باید به فردی رای داده شود که راهگشا باشد.
 اجرای سرود (توسط گروه سرود آوای انقلاب)، مداحی و اقامه نماز جماعت ظهر و عصر به امامت حجت الاسلام متقی نیا پایان بخش مراسم جشن غدیر در دانشگاه بود.
این مراسم به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، مدیریت روابط عمومی، معاونت فرهنگی دانشجویی، بسیج جامعه پزشکی استان و هیات انصارالحسین اساتید دانشگاه برگزار گردید.

 دوشنبه چهارم تیر ماه ۱۴۰۳

علی حیدری / وبدا لرستان

  • گروه خبری : گروه های مطالب
  • کد خبر : 2775
کلمات کلیدی
خانم  شرافتی
مؤلف خبر

خانم شرافتی

تصاویر