• 1403/03/26 - 07:57
  • - تعداد بازدید: 163
  • - تعداد بازدیدکننده: 157
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

ویزیت بیماران به صورت تله مدیسین از اولویت های راهبردی مرهم است

مدیرعامل موسسه ملی مرهم از ویزیت بیماران به صورت تله مدیسین در راستای تسریع خدمت رسانی به مناطق کمتر برخوردار و جلوگیری از رفت و آمد بیماران و همراهان آنان به پایتخت و مراکز استان ها خبر داد.

مدیرعامل موسسه ملی مرهم از ویزیت بیماران به صورت تله مدیسین در راستای تسریع خدمت رسانی به مناطق کمتر برخوردار و جلوگیری از رفت و آمد بیماران و همراهان آنان به پایتخت و مراکز استان ها خبر داد.
به گزارش زاگرس کوهدشت؛
محمدعلی کیانی در گفت و گو با رسانه اظهار داشت:ویزیت آنلاین بیماران شهرستان های کم برخوردار از طریق تکنولوژی تله مدیسین توسط پزشکان متخصص و فوق تخصص داوطلب این مجموعه انجام می پذیرد.
وی افزود: با تلاش های حوزه فناوری اطلاعات سلامت موسسه، زیرساخت الکترونیکی مورد نیاز با امنیت بسیار مطلوب و با استانداردهای جدید پیاده سازی شده است.
کیانی گفت:در مرهم از فناوری اطلاعات و ارتباطات برای غلبه بر فواصل فیزیکی جغرافیایی و افزایش دسترسی به خدمات مراقبت های بهداشتی استفاده می کنیم و به عبارتی فاصله کارکردی را به حداقل رسانیده ایم. این امر به ویژه برای جوامع روستایی و نقاط صعب العبور و گروه هایی که به طور سنتی از عدم دسترسی به مراقبت های بهداشتی و خدمات شایسته درمانی رنج می برند، بسیار مفید است.
وی تصریح کرد: در مرهم تجربه ارزشمندی را در راستای تشکیل پرونده الکترونیک سلامت و ثبت کلیه خدمات سلامت ارائه شده به بیماران در یک سیستم یکپارچه و برخط، ایجاد نموده ایم. در این سامانه کلیه خدمات تشخیصی برای بیماران ثبت نام شده، احصاء و اعمال می‌شود.
کبانی در چگونگی عملیاتی شدن این سامانه افزود: مرحله اول ثبت نام از سوی بیماران انجام می شود. در مرحله دوم، داده های دریافتی با مداخله مددکاران موسسه تکمیل و سپس با تکمیل داشبورد اطلاعاتی لگالایز شده، توسط پزشکان عمومی داوطلب، ویزیت اولیه خواهند شد. سپس پزشکان متخصص و فوق تخصص داوطلب، ویزیت ثانویه را انجام می دهند و نهایتاً کاندیداهای اعمال جراحی در سفرها و یا در تهران مورد عمل جراحی یک باره یا چندباره قرار می گیرند. همچنین سوابق بیمار با مراجعه به این سامانه قابل ردیابی بوده و نحوه درمان و بهبود بیمار قابل رصد و پایش می باشد و ضمن امکان ارزیابی موثر فرآیندها، از موازی کاری نیز اجتناب می‌شود.
مدیرعامل مرهم تأکید کرد:ویزیت آنلاین باعث افزایش چشمگیر رضایت بیماران و خانواده آنان نسبت به خدمات درمانی می‌شود و آنان را از مراجعه حضوری و اتلاف زمان، هزینه و انرژی بی نیاز می‌کند. مثلاً در نظر بگیرید که یک بیمار بخواهد از توابع زاهدان یا بندرعباس به تهران بیاید و باید حداقل ۱۲۰۰ کیلومتر را طی کند یا از بوشهر، ایلام یا خراسان جنوبی عزم سفر به تهران داشته باشد که حدوداً ۱۰۰۰ کیلومتر در مسیر خواهد بود. گفتن این فاصله هزار کیلومتری با زبان ساده به نظر می رسد. اما در واقع با سختی های زیادی همراه هست. علاوه بر خطرات جاده ای و هزینه های بسیار برای رفت و آمد، سردرگمی در تهران و هزینه اقامت را هم به این لیست اضافه نمایید. اگر همه اینها را با هم در نظر بگیرید، می بینید که این خدمت تا چه اندازه می تواند به رفاه حال یک بیمار و خانواده ایشان کمک نماید.
کیانی تمامی خدمات تخصصی و فوق تخصصی موسسه ملی مرهم (شکاف لب، کاف کام و ناهنجاری های همراه تولد جمجمه، فک و صورت) را بدون در نظر گرفتن قیود سن، جنسیت، مذهب، قومیت و منطقه جغرافیایی، صد درصد رایگان دانست و خاطرنشان ساخت: هیچ گونه تراکنش مالی میان خدمت گیرنده و خدمت دهنده وجود نداشته و ندارد و تمامی خدمات بر مبنای گفتمان این موسسه «اهدای وقت و تخصص»، اجرایی می شود.
بنا به ابن گزارش، سی و سومین سفر موسسه ملی مرهم به استان لرستان در بازه زمانی ۲۵-۲۸ خردادماه پیش بینی شده است. جهت ثبت نام، ویزیت اولیه و نوبت دهی به پایگاه اینترنتی https://marham.life/ مراجعه کنند

  • گروه خبری : گروه های مطالب
  • کد خبر : 2649
کلمات کلیدی
خانم  شرافتی
مؤلف خبر

خانم شرافتی