• 1402/11/04 - 11:06
  • - تعداد بازدید: 232
  • - تعداد بازدیدکننده: 232
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
به همت دفتر نماینده ی ولی فقیه در استان و امام جمعه ی شهرستان خرم آباد صورت گرفت؛

برگزاری حماسه ی حضور و مشارکت حداکثری اجتماع نیروهای مومن انقلابی در پاسداری از آرمان های انقلاب اسلامی

در این اجتماع بزرگ، نماینده ولی فقیه در استان لرستان، نیروهای مومن، متعهد و انقلابی را بازنوان توانمند انقلاب اسلامی دانست و گفت: در ماه رجب بسر می بریم؛ ماهی که ماه تسلیم و بندگی خداوند است.

در این اجتماع بزرگ، نماینده ولی فقیه در استان لرستان، نیروهای مومن، متعهد و انقلابی را بازنوان توانمند انقلاب اسلامی دانست و گفت:  در ماه رجب بسر می بریم؛ ماهی که ماه تسلیم و بندگی خداوند است.
 دکتر شاهرخی، بندگی انسان را تسلیم و تبعیت از حکم خداوند دانست و گفت: سه نوع بندگی برای انسان تصور می شود؛  
 یکی تسلیم شدن و تبعیت از حکم خداوند است که انسان حکم خدا را با حکمت و فلسفه قبول کرده و آن را می پذیرید و حفظ جان و مال و آبرو برای او جز اولویت هاست و برایش اهمیت دارد.
 دوم اینکه، انسان حکمت فرامین الهی را نمی داند و دستور خداوند را آن گونه که هست؛ می پذیرد و اجرا می کند.
 و سومین نوع که بالاتر از دو نوع اول می باشد؛  این است که خداوند فرمان می دهد که اسماعیل خود را فدا کن و بدون چون و چرا باید تسلیم محض او شد و خود را به خدا سپرد؛ زیرا به هر میزانی که ما بندگی کنیم؛ به همان اندازه و حتی بیشتر از آن، نصرت خداوند شامل حال ما می شود.
 وی پذیرش مسئولیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی را سخت دانست و گفت: پذیرش مسئولیت باید در راستای پیشرفت جامعه باشد و حقوق مردم نیز نباید ضایع شود و پذیرش مسئولیت هم نباید همراه با تظاهر و ریا باشد.
 نماینده ی ولی فقیه در استان لرستان با ذکر حدیثی از ائمه (ع) گفت: کسی راستگوتر از ابوذر، آسمان بر او سایه نگسترانید و زمین بار تحملش را نپذیرفت؛ حال، رسول اکرم (ص) چنین فردی را از قبول مسئولیت منع کرده؛ چون نمی تواند امورات مردم را رفع و رجوع کند؛ زیرا پذیرش بار امانت و قبول مسئولیت، یک تکلیف سختگیرانه است.
 وی با اشاره به اتفاقات یک قرن گذشته، از زمان مشروطه تا قیام ۲۲ بهمن سال ۵۷ به رهبری حضرت امام (ره)، عصاره ی تمام این اتفاقات را در راستای شکل گیری یک مجلس متعهد دانست تا بتواند
یک نظامی شکل بگیرد که پذیرش مسئولیت ها بر دوش مردم باشد و برگزاری انتخابات، صرف نظر از اتفاقات پیرامونی آن، خودش مهم است؛ زیرا اساس مردم داری و جلوه ای از حضور حداکثری مردم برای سرنوشت خود و واسط حکومت و مردم است.
 وی افزود: انتخابات تزریق خون تازه ای در کالبد جامعه است و بر سرمایه اجتماعی جامعه و بر اقتدار ملی و امنیت نظام می افزاید که جز امنیت درون سپاری ماست؛ زیرا حضور حداکثری مردم در انتخابات جلوه ای است که تاثیرگذاری زیادی بر سرنوشت جامعه دارد.
 وی بر حضور حداکثری مردم در انتخابات و اعلام دست آوردهای انقلاب اسلامی به همه، اشاره کرد و گفت: ارج نهادن به ارزش ها و انتخاب افراد شایسته و مدیر و مدبر، بدور از طایفه گرایی و جناح بندی های سیاسی و جلوگیری از آسیب های انتخاباتی و اجتماعی آن، برای نظام بسیار مهم است و انتخاب ما باید در مسیر انقلاب اسلامی و ادامه دهنده ی راه شهدا باشد.
 دکتر دلفان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان به اتفاق معاونین و مدیران ستادی دانشگاه در این اجتماع بزرگ که با حضور مدیران دستگاه های اجرایی استان، اقشار مختلف مردمی، بسیجیان و کسبه و بازاریان استان برگزار شد؛ حضور یافتند.
 سه شنبه سوم بهمن ماه ۱۴۰۲
 علی حیدری / وبدا لرستان

  • گروه خبری : گروه های مطالب
  • کد خبر : 681
کلمات کلیدی
خانم  شرافتی
مؤلف خبر

خانم شرافتی