• 1403/02/29 - 14:28
  • - تعداد بازدید: 100
  • - تعداد بازدیدکننده: 96
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
برگزاری نشست هم‌اندیشی

برگزاری نشست هم‌اندیشی رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با کارکنان معاونت بهداشت

نشست هم‌اندیشی رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با کارکنان معاونت بهداشت برگزار شد.

نشست هم‌اندیشی رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با کارکنان معاونت بهداشت برگزار شد.
به گزارش وبدا نشست هم‌اندیشی رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با کارکنان معاونت بهداشت صبح شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور دکتر فرهادی معاون توسعه دانشگاه، دکتر کوشکی معاون بهداشت دانشگاه و مدیران و کارشناسان معاونت بهداشت دانشگاه برگزار شد.
حوزه سلامت به عنوان یک نهاد کارآفرین معرفی شود
در این جلسه دکتر بهرام دلفان رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان، با بیان اینکه در حال حاضر ساخت و تکمیل  ۲۰۸ مرکز در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: برای احداث این مراکز باید با برنامه‌ریزی از کمک خیرین، ادارات مختلف و... استفاده کرد تا بتوانیم طی یک بازه زمانی مشخص این امر مهم را به انجام برسانیم.
وی اظهار داشت: یکی از اهداف ما در سال ۱۴۰۳ باید ساماندهی نیروها باشد و هر شخص در پست سازمانی که دارد مشغول به کار شود تا بتوانیم آمار درستی از کمبود نیروهای مورد نیاز داشته باشیم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تاکید بر اینکه حوزه سلامت باید به عنوان یک حوزه کارآفرینی معرفی شود، گفت: با احداث بیمارستان‌ها و مراکز تعداد بسیار زیادی شغل پایدار خدماتی و اداری و درمانی ایجاد خواهد شد.
دکتر دلفان ادامه داد: به عنوان مثال با احداث بیمارستان‌ نیایش خرم‌آباد، بیمارستان در دست ساخت کوهدشت و دورود، نیروهای خدماتی، اداری زیادی در استان جذب خواهند شد.
وی با اشاره به لزوم استفاده درست و نگهداری از تجهیزات، تاکید کرد: سالانه میلیاردها تومان برای تعمیر تجهیزات هزینه میشود که میتوان برای کاهش این هزینه‌ها از بیمه تعمیرات استفاده کرد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: با این کار از دور ریزی تجهیزات جلوگیری شده و در بسیاری از هزینه‌ها صرفه‌جویی خواهد شد.
دکتر دلفان با تاکید بر اینکه حضور کارشناسان و مدیران استان در وزارت بهداشت باید پررنگ تر شود، تصریح کرد: توان مدیریتی و مهارتی کارشناسان و مدیران سبب شناسایی و رفع مشکلات خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه ما خط مقدم سلامت مردم هستیم، یادآور شد: حوزه سلامت با تمام توان تلاش میکند تا سلامت مردم تضمین شود، لذا هر اقدامی که سبب پیشگیری بیماری‌ها و دور کردن عوامل بیماری‌زا شود باید در اولویت قرار گیرد.
اعتبارات دریافتی در سال ۱۴۰۲ به صورت کامل محقق شده است
دکتر کوشکی معاون بهداشت دانشگاه، نیز در این جلسه ضمن ارائه آماری از اعتبارات، نیروی انسانی، تجهیزات و... اهم فعالیت های حوزه بهداشت از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ را بیان کرد.
وی با اشاره به اینکه اعتبارات دریافتی در سال ۱۴۰۲ تقریبا به صورت کامل محقق شده است، گفت: در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۰ افزایش درآمد داشتیم.
معاون بهداشت دانشگاه عنوان کرد: در سال گذشته تجهیزات لازم برای احداث ۳ سردخانه نگهداری واکسن و سرم و مواد بیولوژیک در کل کشور توزیع شد که با پیگیری‌های انجام شده تجهیزات مورد نیاز برای یک سردخانه به استان ما داده شد.
دکتر کوشکی گفت: ساختمان مورد نیاز برای راه‌اندازی آن در حال حاضر در دست تعمیر است و ژنراتورهای تعمیر برق آن نیز تهیه شده که با تکمیل این سالن، سردخانه راه اندازی خواهد شد.
 سیده یاسمن موسوی/وبدا لرستان

  • گروه خبری : گروه های مطالب
  • کد خبر : 2248
کلمات کلیدی
خانم  شرافتی
مؤلف خبر

خانم شرافتی