• 1403/02/01 - 13:30
  • - تعداد بازدید: 40
  • - تعداد بازدیدکننده: 39
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برگزاری نشست کمیته برون بخشی نحوه ی اجرای برنامه‌های هفته سلامت در دانشگاه

نشست کمیته برون بخشی اجرای برنامه‌های هفته سلامت صبح امروز با حضور مدیران دستگاه های اجرایی استان مرتبط با این موضوع، برگزار شد.

نشست کمیته برون بخشی اجرای برنامه‌های هفته سلامت صبح امروز با حضور مدیران دستگاه های اجرایی استان مرتبط با این موضوع، برگزار شد.
در این نشست، پیرامون برنامه ها و اهم فعالیت هایی که در سطح بهداشت انجام می شود؛ بحث و تبادل نظر شد.
 در این نشست دکتر نورالله مریدی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی لرستان ضمن تبریک شکست رژیم صهیونیستی و اینکه تل آویو فقط زبان زور را می فهمد؛ اظهار داشت: هفته سلامت ۱۴۰۳ (یکم تا هفتم اردیبهشت ماه) با شعار «سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت»برگزار می شود.
 وی در سخنانی با اشاره به مفهوم سلامت و اهمیت آن خاطرنشان کرد: همزمان با این هفته، برنامه‌های متنوعی با رویکرد ترویج مفاهیم کلیدی سلامت و گفتمان سازی در جامعه با تاکید بر اولویت‌های ملی سلامت، در مناطق مختلف روستایی و شهری استان لرستان اجرا می شود.
️ در ادامه رامش آرمان رئیس گروه آموزش و ارتقا سلامت معاونت بهداشت دانشگاه با اشاره به اینکه شعار امسال روز جهانی بهداشت (سلامت من حق من) نامگذاری شده است، اظهار داشت: این شعار با توجه به وضعیت بهداشت در جهان انتخاب شده و سازمان بهداشت جهانی براساس چالش‌ها و نیازهای دنیا این شعار را انتخاب کرده است.
 وی با بیان اینکه شعار ملی هفته سلامت نیز سلامت خانواده و مردمی سازی نظام سلامت انتخاب شده است؛ گفت: هدف از انتخاب این شعار تاکید بر مشارکت مردم در برنامه های سلامت است و به همین منظور، مردم به پایگاه های سلامت و خانه‌های بهداشت دعوت می‌شوند تا از خدمات بهداشتی بهره‌مند شوند.
 رئیس گروه آموزش و ارتقا سلامت معاونت بهداشت ضمن بیان روزشمار هفته سلامت؛ عنوان کرد: از جمله اهداف این شعار، حمایت طلبی و پررنگ کردن دسترسی به خدمات سلامت در تمام نقاط کشور، حمایت و مشارکت سایر سازمان ها و ارگان ها و توجه به برابری سلامت و رفع ناعدالتی‌ احتمالی در دریافت خدمات می‌باشد.
 در پایان این نشست؛ انتظارات و وظایف سازمان‌ها و ادارات مختلف برای اجرای برنامه های هفته سلامت بیان شد و پیشنهادات و راهکارهای مناسب در این راستا نیز ارائه گردید.
 سه شنبه ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۳
 علی حیدری / وبدا لرستان

  • گروه خبری : گروه های مطالب
  • کد خبر : 1731
کلمات کلیدی
خانم  شرافتی
مؤلف خبر

خانم شرافتی