• 1402/10/23 - 14:11
  • - تعداد بازدید: 296
  • - تعداد بازدیدکننده: 291
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

تحویل یکی از پیشرفته ترین شتابدهنده های جهان،به دانشگاه علوم پزشکی لرستان

دکتر بهرام دلفان رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت : برای اولین بار در لرستان دستگاه شتابدهنده خطی شرکت الکتا با مدل versa HD مجهز به انرژی فوتون l0mv, 18MV , 6mv و انرژی های الکترون با دقت بسیار بالا با مساعدت دکتر عین الهی مقام عالی وزارت بهداشت و کمک دکتر سعید کریمی معاون درمان وزیر از طریق هئیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران وزارت بهداشت به دانشگاه علوم پزشکی لرستان تحویل داده شد.

دکتر بهرام دلفان رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت : برای اولین بار در لرستان دستگاه شتابدهنده خطی شرکت الکتا با مدل versa HD مجهز به انرژی فوتون l0mv, 18MV , 6mv و انرژی های الکترون با دقت بسیار بالا با مساعدت  دکتر عین الهی مقام عالی وزارت بهداشت و کمک دکتر سعید کریمی معاون درمان وزیر  از طریق هئیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران وزارت بهداشت به  دانشگاه علوم پزشکی لرستان تحویل داده شد.
 این دستگاه با استفاده ازتکنیک HDRS توانائی استریوتکنیک، IMRT،VMAT ،Arctherapy  را دارد. کولیماتور این دستگاه از نوع HD Ayility بوده که در آن سرعت لیف ها نسبت به سایر کولیماتورها دو برابر شده و60 درصد زمان درمان را کمتر کرده است. سیستم هدایت تصویر رادیوتراپی غیرتهاجمی 4D، شکل دهی پرتو با کیفیت بالا، هدایت تصویری پیشرفته آنلاین، تولید پرتوهای با دوز بالا و HDRS از ویژگی های منحصر به فرد این شتابدهنده خطی می باشد.
 
دکتر بهرام دلفان  رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان تصریح کرد: به گفته شرکت پشتیبان ، فرآیند ساخت بونکر سازی این پروژه و نصب این دستگاه  چندین ماه زمان می برد.
وی تاکید کرد: این دستگاه یکی از بروزترین و فوق العاده ترین دستگاه‌های کشور است و نوع خاصی بوده که تنها روی بافت تومورال تمرکز کرده و کمترین عارضه را برای بافت های سالم دارد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان  در پایان گفت: سلامت بیماران سرطانی و نیازمند پرتو درمانی و خدمات درمانی خاص همواره مورد توجه ما بوده است و امید است که با نصب، راه اندازی و بهره برداری این دستگاه بتوانیم خدمات شایسته تری را به بیماران استان لرستان و حتی  بیماران استان های همجوار با تعرفه دولتی و تحت پوشس بیمه ای ارائه دهیم و برنامه توسعه حوزه درمان سرطان و تجهیزات پیشرفته و مدرن برای تحویل به دانشگاه لرستان در دستور کار قرار دارد.
 
✍️ مجید ساری/ وبدا لرستان 

  • گروه خبری : گروه های مطالب
  • کد خبر : 506
کلمات کلیدی
خانم  شرافتی
مؤلف خبر

خانم شرافتی